Lai izdodas Jaunais Mācību Gads!
/Bodila Jensone/
Ja kāds mazs bērns senajā Grieķijā jautātu: „Kāpēc zemē guļ ozolzīle?”, – atbilde būtu: „Ozolzīle te guļ tādēļ, lai tā varētu izaugt par ozolu.” Grieķiem bija uz mērķi virzīts izskaidrošanas modelis. Turpretī, ja tu šodien esi ārā kopā ar mazuli, kurš brīnās par ozolzīli, tu atbildi: „Mazais draudziņ, paskaties augšup! Te stāv ozols. Šo zīli ir nometis ozols.” Mūsu domāšanas modelī cēlonim ir jānāk pirms sekām.
Bet mūsu dzinējspēks tomēr balstās tieši uz to – uz mērķi vērsto domāšanu. Ja nu mēs varam mācīties domāt citādi – meklēt nolūkus, nevis cēloņus?